Monday, July 25, 2005

Hari Baru Hari Ini

Hari baru hari ini. Datang dengan harapan membuhul. Mencipta harapan di antara deruan masa dan hiruk-pikuk dunia tapa sempadan. Di sini aku cuba menaakul di luar laut fikir. Menerobos dimensi minda yang semi ruwet. Tulisan ini mungkin sudah jadi cakar ayam. Mungkin sudah terlampau banyak karbo monoksida yang menyerang paru-paru ini, saban hari dan saban waktu.
Di luar sana dunia masih jaga dan terus jaga. Dunia sudah amnesia dan sekalian banyak virus yang menghurung.. Di langit satelit dan roket melayang-layang melancarkan perang baru, dan medan baru juga.
Hari dan hari esok. Apa yang tersimpan di antaranya. Yang bernama sepi. Kesepian menggariskan satu perjalanan menuju satu dunia lain. Yang bernama sepi cuba lari dari hiruk-pikuk sandiwara panggung si pari-pari kayangan. Terusan menjaja waktu, dan terlupa di kamar lalu berdengkur sendirian. Yang bernama sepi terusan meminta diri digauli, pada malam yang bening dan siang yang renta.
Tamadun yang musnah; lalu tinggal puing-puing menimbus kesepian ini. Ah! kesepian kini cuma tinggal istilah. Hiruk-pikuk dunia mematikan si sepi tanpa nesan.

1 comment:

Anonymous said...

hmm.wah terer gak ko wat blog,tapi kan bahasa apa yang ko pakai tu?hahaha...syam,kadg2 ko bnyak citer sgt pun,bosan gak.apa kata ko ubah sikit bagi ada gambr2 pastu yang berkait sikit ngan kita,barula ada feel nak baca ko punya blog ni.just suggestion.its depend on you.lepas dah power wat blog cantik,ha ajaq aku plak yea.hehehe.nanti kau promote2 kat org lain gak yea.tapi tak janji la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...