Sunday, July 29, 2007

Haru-Biru

Bosan membawa aku ke TGV. Mencari dan memilih filem-filem yang mahu ditonton. Akhirnya aku memilih haru-biru.
Memang filem ini haru-biru. Mainan kamera yang amatur, kelam, murung, goyang sana goyang sini. macam filem murah tak cukup bajet. Gambar pula ala-ala filem-filem awal 80-an, taxi driver, raging bull, azura, ali setan etc. Rasa aku kualiti drama swasta tv seribu kali bagus dari ini. Ah! nama filempun dah haru-biru.
Cuma aku rasa filem jujur. watak-wataknya cuma orang-orang biasa seputar kehidupan kita. Dan cerita melayu ini juga dah pandai sebut f**k.!!!Waima perkataan itu dipotong (alah macamlah penonton ni dungu) waktu adegen si ariana sedang marah dengan kid 'kau cuma nak f**k aku, f**k dia dan f**k semua orang. Lagi satu aku suka lakonan que sebagai kid, mat dadah yang haru-biru, intonasi suara laloknya memang menjadi.
Haru-biru memaparkan sisi gelap kehidupan remaja metrokota; dadah, arak dan seks, mencipta syurga kosmetik. Siapa mahu jadi malaikat ditengah syaitan dan nafsu merajalela?.

p/s: aku haru-biru dengan minah belakang aku tadi. mengomel bosan itu, bosan ini. macam badut kuning dalam iklan digitu. kalau tak suka blahlah!!!pegi tengok budak magik naik penyapu terbang atau robot tukar-tukar.

1 comment:

pu3mawar said...

Haru Biru...kalau dari 10 bintang, agak2 boleh bagi berapa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...