Monday, April 29, 2013

Hasil di anjung minggu


Dua lensa dan buku-buku. 2 hari yang menghimpun lelah. Sabtunya saya, suri dan si kakak, Insyirah ke pesta buku kuala lumpur. Ada beberapa buku yang sudah ada dalam senarai saya untuk saya beli, sebahagian besarnya dari penerbit-penerbit bebas. Suri pula dengan novel-novel malar cinta dari toko-toko buku besar karangkraf dan PTS. Insyirah pula kami belikan buku yang sesuai dengan level dia. Cukup semua kami beransur pulang. Manusia semakin ramai, ditambah dengan rombongan sekolahnya lagi. Cukuplah hampir 2 jam di sana. Selepas ini tugas yang paling ruwet adalah mengkhatamnya. Moga-moga usai sehingga PBAKL tahun hadapan.
Noktah.
Esoknya yang keluar mencari lensa. Tujuan cuma mahu membeli lensa sudut luas (wide angle lens), 'conversion' tu tak masuk dalam senarai, tapi rasa macam berguna langsung turut saya beli. Kini dalam rangkaian lensa sudah ada 'prime', 'ultra wide angle' dan 'wide & macro converter'. Hampir lengkap sudah.
Noktah.

4 comments:

Nurr_Rahmah said...

salam..bestnya lens baru. klu tak kisah brapa harga uwa n macro converter tu ya skrg? tq :)

Hisham Alias said...

wsalam...uwa tu beli 2nd hand..tokina 12-24 F4..RM1500...nk beli baru mmg x mampu..converter tu RM700 harga selps tawar menawar..bestny sbb 2 in 1 macro n wide sekali... :-)

Nurr_Rahmah said...

sy tak bole bayangkan la pasang converter tu. maksudnya lps pasang conveter tu, bole makro n wide ye? huhu..

lps ni bole la layan landscape kan. angkat filter pulak.

apapun tq bkongsi info..

Hisham Alias said...

Converter tu mmg ade macro n wide...utk shoot macro just buka sj wide...utk shoot wide mmg guna dua2 x de masalh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...