Sunday, April 29, 2007

Cuti

i.
Aku ambil cuti seminggu bermula esok. Dan esok malam aku akan pulang ke kampung. Berjumpa bonda tercinta yang lama tidak ketemu. Sesungguhnya menatap wajah, mencium pipi dan tangan bonda memberi sejuta rahmat tak terbilang. Biarkan segala batu yang menghempap diri dan beban dunia yang penuh momokan, namun kasih cinta aku pada bonda tidak akan sama sekali terhijab.

ii.
Cuti ini akan aku isikan dengan mengkhatam buku-buku yang kubeli semalam, menghabiskan menonton DVD Prison Break musim kedua yang baru aku beli secara online, menulis seberapa banyak puisi dan merayau dengan teman lama. Ini semua cuma rancangan. Entah-entah lebih banyak masa terisi dengan 'meroloh'. Zzzzz

iii.
Seminggu ini aku cuti dari blogging. Jumpa lagi bila aku pulang semula ke shah alam.

1 comment:

Anonymous said...

lagu ni memang best... saya pun rasanya nak jadikan lagu blog utk bulan mei... :)

selamat bercuti sakan... best balik kg kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...